מצא חברה מובילה בפינוי בינוי או תמ"א 38
על סמך דירוג אוביקטיבי

Renovo מגורים

כשמרבית העיריות והרשויות לא מאפשרות להגביר צפיפות, העדיפות היא לפרויקטי התחדשות של חיזוק מבנים, ובזה חברת רינובו כבר הוכיחה שהיא מומחית

פעילות ארצית

  • מאוכלסים 11
  • בביצוע 0
  • בתהליך 12
  • סה"כ פרוייקטים 23

מדורג בערים
כלל ארצי • הרצליה • רעננה

צרו קשר
מלאו פרטים והיזם יחזור אליכם בהקדם


או חייגו -
9182*

כשהיסודות חזקים,יש על מי לבנות

 

בחברת רינובו מאמינים בתמ"א ‭ 38‬ על כל סוגיה. החברה בבעלות ובניהול של אליאב אסייג וצוות מקצועי ומנוסה, מיישמת את פתרון זה כבר למעלה  מ-5 שנים במהלכן כבר בנתה ומסרה 9 בניינים ונמצאת בהליכי בניה של מספר דומה של בניינים בהרצליה ורעננה  ונמצאת במו"מ ובתכנון עם עשרות נוספים. נכון להיום, אף ע"פ הקושי בביצוע ברינובו מיישמים בעיקר את פתרון  התמ"א ‭ 38‬ הקלאסית, קרי זו של חיזוק המבנים בעיקר משום שיסודות החברה הגיעו מתחום הביצוע ולדעתו של אליאב, חברה החובשת הן את כובע היזם והן את כובע הקבלן, יש לה יתרון מובנה בתחום זה הדורש התמחות ביצועית ייחודית. יחד עם זאת החברה נמצאת נכון להיום בתהליכי אישור של 8 בניינים המיועדים להריסה ובנייה מחדש. בסיס הפעולה של החברה, הממוקד בערי השרון ובעיקר  בהרצליה רמת השרון וברעננה, שם על פי אליאב, החוקים העירוניים מכתיבים לפעול בדרך פעולה עיקרית של תמ"א ‭ 38‬ חיזוק מבנים. "התמקדנו בשרון מאחר והבנו שלמחלקות ההתחדשות העירונית בערים אלו ישנה נכונות אמיתית לעזור במימושם של מיזמי התחדשות עירונית. הנסיון הרב שצברנו שם מאפשר לנו להוציא היום היתרי בנייה בלוחות זמנים  מאוד קצרים של ‭ 10-8‬ חודשים ולהתחיל לבנות. אנחנו מאוד בעד הריסה ובנייה מחדש היות וכחברת ביצוע זה הכי קל לנו ולדיירים ותמיד שואפים לכך שנצליח לייצר פרויקט כלכלי. יחד עם זאת צריך להבין שבערים אלו, על פי תכניות המתאר העירונית, ירד שיעור הצפיפות המותר ובפועל קיימים היום  על המגרש יותר דיירים ממה שהתב"ע (שהיא הקובעת  בתהליכי הריסה ובנייה) מאפשרת".
האם במידה והרשויות בהן אתם פועלים יעלו בחזרה את רף הצפיפות ואחוזי הבנייה, נראה יותר פרויקטים  של תמ"א ‭ 38‬ מסוג הריסה ובניה יוצאים אל הפועל?           "בהחלט, יתרה מכך,להגדלת הצפיפות לשיעורים  הקודמים, אין בה לדעתי, על מנת לפגוע בדיירים. אני מכבד את החלטת הרשויות הרוצות למנוע צפיפות מרובה ותוספת שטחי בנייה, אך ישנם מקרים בהם יש להבין שזו הדרך היחידה להעביר את הבניין תהליך של תמ"א ולהקל על היזם ובכך למעשה להפוך פרויקט לא כדאי לפרויקט ממומש, להציל חיים בראש ובראשונה ולייצר בניינים חדשים, מודרנים ובטוחים במרכזי הערים במיוחד כאשר בניינים אילו בעלי תשתיות חדשות, לרבות האפשרות  להתקין שתי מעליות וחניון תת קרקעי עם ‭ 1.5-2‬ מקומות חניה לדייר מול מקום חניה אחד בחיזוק. לדעתי ישנם גם דרכים לעודד עוד פרויקטים של חיזוק, למשל  ע"י ניוד זכויות, בתוך בניינים בהם לא ניתן לסגור את קומת הקרקע המפולשת בגלל הצורך לייצר חניות/דירות גן והיזם  מאבד זכויות בניה, כך שלרוב אין כלכליות בפרויקט. אם למשל את זכויות קומת הקרקע ניתן היה לנייד לגובה ולבנות ‭ 3.5‬ קומות הרי שהפרויקט היה יוצא אל הפועל".  סמנכ"ל הפיתוח העסקי בחברה מוסיף, "למרות שרוב היזמים והדיירים הולכים באופן מובן אל עבר ניסיונות יישום תחום ההריסה והבניה, לדעתי עיקר הפעולה יתנקז  גם בעתיד לתחומי החיזוק, מאחר, שלמעט בערים מסוימות בהן ערכי הקרקע גבוהים במיוחד או שחלות בהן תכניות מתאר עם זכויות בנייה מרחיבות, ביתר הרשויות אין  כרגע כל התכנות כלכלית בתמ"א ‭ 38‬ הריסה ובניה. גם הדיירים היום מבינים יותר ויותר שתחום החיזוק הינו כרגע הקטר המוביל ואנחנו כחברה דואגים להעביר אותם את התהליך באופן הכי נעים ובטוח שאפשר למשל על מנת שלא לגור בבניין בעת תהליך התמ"א אנחנו מציעים לכל הדיירים להתפנות לדירות שכורות בזמן החיזוק ומשתתפים בהוצאות השכירות וההובלות ומבטיחים את חזרתם לדירות המורחבות והמחוזקות שלהם בתוך פרק זמן קצר  של עד ‭ 12‬ חודשים לכל היותר. אחד הקשיים שחלו בעבר בתחום החיזוק, הוא שיווק  הדירות החדשות בבניין. ברינובו מספרים כי עם השנים,  ה'בן החורג הפך לבן המועדף'. היום כולם מבינים כי מדובר על מוצר מצוין ואף מוכנים לשלם מחיר מלא על  השארות במרכז הערים".
באילו קשיים שיווקיים נתקלתם בתחילת הדרך?
"הקושי הבסיסי טמון בסיטואציה של לייצר מכירות מוקדמות בבניין שמצבו המקורי רעוע, כך שקשה לפתח את החזון אצל הקונים הפוטנציאליים, ולשכנעם כי בעתיד הבניין ישנה את פניו וייראה חדיש לגמרי. אנחנו הפכנו את החיסרון ליתרון ויצרנו דירות לדוגמה בתוך

 

הבניינים, קיימנו מפגשים בין הקונים הפוטנציאליים לבין דיירי הבניין המקורי, מתוך הבנה כי אחד החששות אצל הרוכשים הוא באשר לזהות השכנים העתידיים שלהם, ולכן מפגשים אנושיים כגון אילו הינם תומכי מכירה. קושי נוסף  בו נתקלנו הוא בתמהיל דירות החיזוק, המחייב את היזם,  על פניו, לייצר דופלקסים (מעל קומת תוספת רגילה). אנחנו הבנו תוך כדי עבודה, כי קהל היעד לא אוהב לגור במפלסים ולכן הצענו תכנון חלופי, שהוכיח את עצמו, של  דירות מיני פנטהאוז, לצד שתי קומות רגילות".
האם קיימים היום פערי מחירים בין מחירי דירות  חדשות בפרויקטים של תמ"א ‭ 38‬ חיזוק מבנים לבין פרויקטים של הריסה ובניה?
"מעבר לאלמנט המיקום,אין לדעתי היום דיפרנסיאציה משמעותית בין המחירים של דירות חדשות בפרויקטים  של תמ"א ‭ 38‬ הריסה ובניה לבין פרויקטים של חיזוק, שכן החסם הפסיכולוגי נעלם. אנו למשל מכרנו ברעננה  פנטהאוזים במחירים של 5 מיליון שקל, ומבדיקות שעשינו לא היינו מקבלים מחיר גבוה יותר במידה והיה מדובר  בפרויקט של תמ"א ‭ 38‬ הריסה ובניה, לעיתים המחירים בהריסה יותר גבוהים כי ניתן לספק עוד מוצרים נילווים  כדוגמת חניה נוספת או מחסן , אך הבסיס הוא זהה".
בתור חברה ותיקה בתחום, האם אינכם רואים בכניסתם של יזמים נוספים למעגל התחרות סוג של איום?                                                "כלל וכלל לא. ראשית, מדובר על תחום בעל חשיבות גדולה וכן פוטנציאל אדיר כך שיש מקום לכולם, מה גם שכמות הבניינים הפוטנציאליים רק תגדל לאחר אישור  התיקון 4 לחוק התמ"א ‭ 38‬ הקרב ובא, נכון להיום אנחנו  כבר בתקשורת עם בניינים שנבנו לאחר ‭ 1980‬ שנית, הנסיון שצברנו בא לידי ביטוי ומדבר בעד עצמו בהרבה תחומים  הקשורים בתמ"א כגון ביצוע, היכולת שלנו לעזור לדיירים שאינם בתחום להתגבש ולהתארגן וכן בנושא מימון (היינו מבין הראשונים בארץ לקבל מימון לפרויקטים של  התחדשות עירונית עוד בשנת ‭ 2010‬) וכן בתחום המיסוי . ההתמחות שיצרנו מאפשרת לנו לפנות לבניינים אשר יזמים  אחרים בד"כ מעדיפים להימנע מהם, למשל בניינים עם  דיירים בעלי זכויות בגג. לכאורה, מאחר והזכויות שייכות רק לבעלי הגג לעיתים בקשותיהם מונעות התכנות פרויקט, אך אנו הוכחנו שאפשר ויודעים לנפק לדיירים אלו מספר אופציות ולהוציא פרויקט לפועל.

הכתבה נערכה בשיתוף החברה 

פרוייקטים של החברה

רחוב האילנות הרצליה

רחוב האילנות הרצליה

רחוב האילנות הרצליה

רינובו בשדרה רעננה

הדר 40 הרצליה

הדר 42 הרצליה