מצא חברה מובילה בפינוי בינוי או תמ"א 38
על סמך דירוג אוביקטיבי

ש.ב.ן

חברת ש.ב.ן בניהול שושי צאיג חתומה על פרויקטים של תמ"א 38 מימיו הראשונים של התחום, ופועלת להמשיך לקדם בנייה (והריסה) עם פחות בירוקרטיה ועיכובים ויותר התגייסות ממשלתית של גופי חקיקה

שושי צאיג
מנכ"ל

ששון נח
מנכ"ל

פעילות ארצית

  • מאוכלסים 1
  • בביצוע 3
  • בתהליך 2
  • סה"כ פרוייקטים 6

מדורג בערים
רמת גן

צרו קשר
מלאו פרטים והיזם יחזור אליכם בהקדם


או חייגו -
077-5230884

להפוך משבר להזדמנות

 

שושי צאיג (48), דור שלישי למשפחת יזמים וקבלנים, מנהלת חברת ש.ב.ן, שהקים אביה הקבלן ששון נח, מציינת בגאווה שהחברה שבניהולה אחראית להקמתו ואכלוסו של הבניין הראשון בארץ בהליך תמ"א 38 (הריסה ובנייה) וזאת בהמשך ליחידות דיור רבות שנבנו לפני שהחל הליך תמ"א 38 במסגרת פינויי דיירים. "בשנת 2010 דייר שאל אותי בתמימות מדוע אני מעדיפה לבנות על הגג ולא הורסת ובונה מחדש", מספרת צאיג את סיפור המעשה, "השאלה לא יצאה לי מהראש. החלטתי לחקור את הנושא ובין היתר, נכחתי בדיון במחוז שעסק בעניין. העליתי בדיון את השאלה שהציג בפני אותו דייר, וברגע שלא קיבלתי לאו מוחלט, הבנתי שזה הכיוון בו יש להתמקד. שיתפתי פעולה עם העירייה, ובעבודה אינטנסיבית הצלחנו להקים את פרויקט ההריסה ובנייה הראשון בארץ".

צאיג שבאה מניהול החלה את דרכה כרואת חשבון המתמחה בתחום המוניציפאלי, אך נחשפה אל תחום ההתחדשות העירונית, ובכך למעשה המשיכה את דרכו של אביה, שעסק במשך עשרות שנים בבנייה ובפרויקטים רבים של פינוי בינוי. ש.ב.ן סיימה פרויקט של תמ"א 38 הריסה ובנייה אשר אוכלס לפני מספר שנים, ונמצאת כיום במהלך ביצועם של 3 נוספים, לצד פרויקטים נוספים בהליכי תכנון ובהליכי התקשרות עם דיירים. "הייחוד שלנו הוא ביחס אישי לכל דייר ובקשר הכנה עם לקוחותינו", מסבירה צאיג. "החברה מאופיינת באמינות וביציבות כלכלית. צוות החברה כולל אדריכלית מנוסה, מהנדסים ואנשי מקצוע שנבחרו ביסודיות. הטמענו במסגרת תמ"א 38  הליכים לבקרת הבנייה על כל הליכיה, על מנת להעניק לדייר את המוצר הטוב והאיכותי ביותר".
המגרש הביתי של ש.ב.ן הוא רמת גן, אשר היוותה כר פעולה נוח עבור יזמים רבים, ואף הוכתרה כמלכת ההתחדשות העירונית של ישראל עד אשר, לפני כשנה וחצי, הכל נעצר. "מזה יותר משנה כל יומיים מגיעה הנחיה תכנונית חדשה וכללי המשחק משתנים",
טוענת צאיג, ומוסיפה כי "תנופת הבנייה במסגרת התמ"א נעצרה, אין ודאות תכנונית ושוק הבנייה בעיקר במרכז הארץ תקוע. סוף סוף הדיירים הבינו את החשיבות וגילו את הכדאיות הטמונה בהחלפת דירתם במסגרת התמ"א, השוק החל לפרוח, ואז כשהחלה תנופת הבנייה - המדינה שמה לעצמה מקלות בגלגלים עם פרשנויות מצרות של התמ"א והגבלות תכנוניות.
כשהתכנון נתקע בכשלי הבירוקרטיה, נעצרת הבנייה, ומעבר לזה אנו מצטיירים רע מאוד מול דיירים שמתחילים לאבד אמון ביזם. הדבר אף עלול לגרום לדעיכת מנוע הצמיחה הגדול ביותר בתחום הנדל"ן המקומי. יזמים יצטרכו לצמצם כמויות עבודה ולפטר עובדים, ומן הסתם זה יביא לעליות מחירים״.

"ההתחדשות העירונית היא כורח המציאות"

איך לדעתך אפשר לייעל את שוק התמ"א 38 בישראל?
צאיג מבחינתה דוגלת בשינוי מהפכני בשיטת התכנון הנהוגה בארץ, באופן שיפשט את שיטת חישוב זכויות הבנייה ויקצר הליכים. "הצעתי לממשלה לאמץ את השיטה הנהוגה במדינות מודרניות לתכנון לפי נפח הבניין, שיטה שעל פי מאפייניה תוקנה תוכנית הרבעים המוצלחת של תל אביב. שיטה זו תפחית את סימני השאלה ותגביר את הוודאות", גורסת צאיג. צאיג מודעת היטב למתנגדים להתחדשות העירונית, המעלים טענות על צפיפות, חסר בתשתיות, אור ואוויר, וגם עבורם יש לה תשובה: "בואו ואקח אתכם 50 שנים קדימה; תדמיינו מדינה שבה הולכים ופוחתים השטחים הפתוחים כתוצאה  מהגבלת הבנייה בתוך הערים. הערים יתרחבו החוצה, במקום פנימה. במדינה כה קטנה, אין לנו את הפריבילגיה לאפשר זאת. יש לנצל את עתודות הקרקע ולאפשרבנייה לגובה, תוך מקסום השטחים בתוך הערים לבניית מגורים. תושבי הערים וגם הרשויות המנסים להצר את צעדיה של התמ"א, חייבים להבין השלכות אלו לטווח הרחוק".
למרות כל אי הוודאות השוררת, צאיג מסתכלת על היום שאחרי. "צריך לקחת את המשבר ולהפוך אותו להזדמנות", היא אומרת. "הרי אין זה הגיוני שכיום הזמן בין הבקשה להיתר בנייה לבין קבלת ההיתר, ארוך יותר ומייגע לא פחות מתקופת הבנייה עצמה".

איך ניתן לעשות זאת?
"ראשית, לקידום ההתחדשות העירונית צריך לראות בקבלנים שותפים למטרה, שהיא הגדלת היצע הדירות. בדחיפות האפשרית רצוי ליצור מנגנון של כללי תכנון בהירים ופשוטים, להעביר את האחריות התכנונית ליזמים וליועציהם, ולקצר את הליכי התכנון. וכמו שאומרת האדריכלית איתה אני עובדת, דפנה בר, 'ההתחדשות העירונית היא כורח המציאות', וניתן לתכנן אותה כך שתישמר בעיר סביבת מגורים
המתחשבת בצרכים ובתחושות התושבים״.

הכתבה נערכה בשיתוף החברה 

פרוייקטים של החברה

הראשונים 25 רמת גן

רוקח 36 רמת גן

יואב 11-14 רמת גן

רוקח 29 רמת גן

יואב 28 רמת גן