מצא חברה מובילה בפינוי בינוי או תמ"א 38
על סמך דירוג אוביקטיבי

החברה לחיזוק מבנים בישראל

"הדרך לספק סל שירותים באיכות ובמהירות גבוהה היא ע"י הקמת מחלקות ייעודיות שלהן ידע, ניסיון ויכולות מתאימות. הקמנו מחלקות פנימיות שנותנות מגוון שירותים נחוצים (תכנון, ניהול פרויקטים, שיווק, כספים וכו'). זה מבנה יקר יותר לתפעול, אך הוא מאפשר שירות אישי, מהיר ומקצועי לבעלי הדירות, מצמצם הפתעות, ומשפר את יעילות העבודה. עוד מחלקה חשובה היא קשרי דיירים. הם רוצים לדעת איפה הם עומדים ולהיות מעורבים בהחלטות. המחלקה מעדכנת ומשתפת אותם בכול"

יוסי חסון
מנכ"ל

גיא לקסמן
סמנכ"ל

פעילות ארצית

  • מאוכלסים 4
  • בביצוע 8
  • בתהליך 12
  • סה"כ פרוייקטים 24

מדורג בערים
ארצי, ת"א ורעננה

צרו קשר
מלאו פרטים והיזם יחזור אליכם בהקדם


או חייגו -
*8038

"מתודולוגיית העבודה שלנו היא הפיכת הדיירים לשותפים לדרך"

עם עובדות בשטח קשה להתווכח. החברה לחיזוק מבנים בישראל היא כיום החברה עם כמות הפרויקטים המשמעותית ביותר של תמ"א-38 ופינוי-בינוי - יותר מ-50 פרויקטים בשלבי מימוש, מתוכם כ-10 פרויקטים בביצוע, והיד עוד נטויה. בעולם המורכב של התחדשות עירונית הכרוך בביורוקרטיה סבוכה, מדובר בנתון מרשים לכל הדעות. מנכ"ל החברה, יוסי חסון, סבור שתמ"א-38 בונים מניסיון. ישנם אין סוף יזמים ויזמים בפוטנציה המעוניינים לעבוד באזורי הביקוש הגבוהים. הדרך להצליח היא מתודולוגיה ומקצועיות ללא פשרות. מצד אחד, רף הכניסה לתחום נמוך (כל אחד יכול לדפוק על דלת בניין, ולהציג את עצמו כיזם מנוסה); מצד שני, הרף האמיתי סופר-גבוה. על-מנת לזכות בפרויקט באזורי הביקוש הגבוהים צריכים להוכיח ביצוע מוצלח של פרויקטים, חוסן כלכלי, יכולות תכנון, יכולות ניהול, ולא פחות חשוב – יכולות התנהלות מול הדיירים, ועוד. חסון: “היום הדיירים מבצעים בדיקות עמוקות לפני התקשרות עם יזם. לא עוד נפנוף בסיסמאות של ניסיון – היום הדיירים מבקשים לראות ולדבר עם בוני בניינים ודיירים בפרויקטים שכבר הסתיימו, הדיירים דורשים תכנון ראשוני ועוד. בנוסף קיימת תופעה של “בניינים חוזרים". מדובר בבניינים שחתמו על עסקת תמ"א לפני שנים רבות עם יזם בפוטנציה, והפרויקט נתקע לשנים רבות. הדיירים יצאו מההסכם, וכעת הם מבקשים להתניע את התהליך מחדש. אנחנו אומרים שוב ושוב לדיירים: נכון, חשוב לקבל עוד מטר או עוד ברז באמבטיה, אבל הרבה יותר חשוב להתקשר עם יזם שיתחיל ויסיים את הפרויקט בזמן וברמת ביצוע טובה. את זה ניתן לראות רק לאחר שנים רבות של פעילות. ורק למספר מצומצם ביותר של חברות יש היכולת להראות זאת בתל-אביב".

חסון, יזם ומשקיע היי-טק בעברו, הקים בשנת 2000 את החברה לחיזוק מבנים, בשיתוף עם אפרתי מדפיס, הפעילה בכל ענפי ההנדסה האזרחית, על-מנת להביא את החדשנות וההישגיות האופייניות לענף ההיי-טק לזירת ההתחדשות העירונית, בדגש על מומחיות הנדסית. החיבור האסטרטגי הוליד חברת נדל"ן מובילה, המבצעת ומממשת את תוכנית תמ"א- 38 משלבי הבדיקות והתכנון, ועד שלבי הביצוע, הניהול והגמר. הפעילות של החברה לחיזוק מבנים כוללת בדיקות ספציפיות לכל בניין, תכנון הנדסי ואדריכלי, קידום והשגת היתרי בנייה בלוח- הזמנים הקצר ביותר, ביצוע חיזוק המבנה ותוספות הבנייה ברמה הגבוהה ביותר, וכן, מימון הפרויקט. כל זאת, ללא עלות כספית מצד הדיירים. החברה פועלת בעיקר בתל-אביב, כ-75% מהיקף פעילותה; וכן בערים: הרצליה, רעננה, רמת השרון, רמת-גן, גבעתיים ועוד.

לדברי סמנכ"ל השיווק בחברה, גיא לקסמן, “תל-אביב היא הליבה של ההתחדשות העירונית. זו עיר ללא שטחים פנויים, שאחת הדרכים היחידות שלה להגדיל את האוכלוסייה ולשדרג את תנאי וסביבת המגורים, היא באמצעות תמ"א-38 עיבוי ותוספת, תמ"א-2/38 – הריסה ובנייה מחדש, ופינוי-בינוי. מצד אחד, מחירי הדירות בתל-אביב הם מגנט ליזמי תמ"א רבים; מצד שני, התהליכים הארוכים והתחרות הרבה מנפים את רוב היזמים המעוניינים לבצע פרויקטים בעיר".

בין הפרויקטים הבולטים של החברה לחיזוק מבנים בתל-אביב, נציין את פרויקט ויצמן 127, פרויקט שילה 6 ,יהושוע בן נון 47, ברנדיס 15-13, טבריה 10 ועוד. אחד הפרויקטים המעניינים הוא פיכמן 15-11 ברמת-אביב, שנחשב לפרויקט התמ"א-38 הגדול ביותר בארץ. במסגרתו החברה מחזקת את בנייני הרכבת לעמידה בתקן 413, וכל דירה תקבל תוספת של 25 מ"ר שטח עיקרי (ממ"ד ושטח עיקרי נוסף), מרפסת שמש של 12 מ"ר, וחניה תקנית בחניון תת-קרקעי. לדברי חסון, “הבניין יעבור שיפוץ מלא של כל התשתיות החיצוניות (מים, חשמל, כבלים, גז וכו'), הלובי יוגדל וישופץ באופן מלא, וע"פ תוכנית מעצבת-פנים תהיה תוספת מעלית תקנית ומרווחת, פיתוח של קומת הקרקע ועיצובה ע"י אדריכל נוף. חסון מציין, כי הדרך לספק את סל השירותים באיכות ובמהירות גבוהה היא ע"י הקמת מחלקות ייעודיות בחברה, המרכזות את הידע, הניסיון, והיכולות המתאימות. החברה הקימה מחלקות פנימיות המספקות את מגוון השירותים הנחוצים לדיירים (מחלקת תכנון, מחלקת ניהול פרויקטים, מחלקת שיווק, כספים וכו‘). “אמנם מבנה מסוג זה יקר יותר לתפעול, אך הוא מאפשר לנו להעניק שירות אישי, מהיר ומקצועי לבעלי הדירות. זה פורמט שמצמצם למינימום את ההפתעות שעלולות לצוץ לאורך הדרך, ומשפר מאוד את יעילות העבודה". אחת המחלקות החשובות במודל שאימצה החברה, היא מחלקת קשרי דיירים. “מתודולוגיית העבודה שלנו היא הפיכת הדיירים לשותפים לדרך. זאת, היות שמדובר בתהליך מאוד ארוך, והדיירים מעוניינים לדעת איפה הם עומדים לאחר שחתמו על הסכם ולהיות מעורבים בקבלת ההחלטות. לצורך כך הקימה החברה מחלקה ייעודית המקדישה את כל פעילותה לנושא מהותי זה, החברה מקיימת פגישות קבועות ובתדירות גבוהה עם הדיירים, מעדכנת בסטטוס של הפרויקט ומערבת אותם בצמתים קריטיים של החלטת בבניין.

פרוייקטים של החברה

אלכסנדר ינאי 8-10, תל אביב